CITAZIONE (The-Death @ 17/8/2013, 22:05)
Sono (e mi permetto di dire...: "siamo") arrivato/i troppo tardi...
Ma, a dirla tutta Manu, credo che nessuno qui dentro si aspettava 'realmente' che tu potessi arrivare a fiondarti, letteralmente parlando, su uno degli acquisti/rappresentanti più insulsi ed al contempo assurdi che questa macchina (così come tante altre della retro-epoca) può purtroppo annoverare nelle sue lunghe liste di "abominevoli versioni" da evitare come la peste e dimenticare per l'eternità !!
Ti risparmio inutili polemiche, diatribe e disamine al veleno sull'argomento arrivando a copia-incollarti "solo" quanto segue...:
CITAZIONE
Hironobu Sakaguchi asked translator Ted Woolsey to localize Chrono Trigger for English audiences and gave him roughly thirty days to work. Lacking the help of a modern translation team, he memorized scenarios and looked at drafts of commercial player's guides to put dialogue in context. Woolsey later reflected that he would have preferred two-and-a-half months, and blames his rushed schedule on the prevailing attitude in Japan that games were children's toys rather than serious works. Some of his work was cut due to space constraints, though he still considered Trigger "one of the most satisfying games I ever worked on or played." Nintendo of America censored certain dialogue, including references to breastfeeding, consumption of alcohol, and religion.
Il mio più che modesto consiglio spassionato ??? (Ovemai potesse in qualche modo interessarti...)
Rivendilo (seduta stante !!) e recupera la versione NDS (Pal Ita resta comunque in Inglese...) in quanto è riuscita, fortunatamente ed in un certo qual modo, a recuperare discreta dignità di intenti e soprattutto verità di contenuto...:
CITAZIONE
On July 2, 2008, Square Enix announced that they were officially planning to bring Chrono Trigger to the Nintendo DS handheld platform. Composer Yasunori Mitsuda was pleased with the project, exclaiming "finally!" after receiving the news from Square Enix and maintaining, "it's still a very deep, very high-quality game even when you play it today. I'm very interested in seeing what kids today think about it when they play it." Square retained Masato Kato to oversee the port. He explained, "I wanted it to be based on the original Super Nintendo release rather than the Playstation version. I thought we should look at the additional elements from the Playstation version, re-examine and re-work them to make it a complete edition. That%u2019s how it struck me and I told the staff so later on." Square Enix touted the game by displaying Akira Toriyama's original art at the 2008 Tokyo Game Show.
The DS re-release contains all of the bonus material from the PlayStation port, as well as other enhancements. The added features include a more accurate and revised translation by Tom Slattery, a dual-screen mode which clears the top screen of all menus, a self-completing map screen, and a default "run" option. It also featured the option to choose between two control schemes: one mirroring the original SNES controls, and the other making use of the DS's touch screen. Masato Kato participated in development, overseeing the addition of the monster-battling Arena, two new areas, the Lost Sanctum and the Dimensional Vortex, and a new ending that further foreshadows the events of Chrono Cross. One of the areas within the Vortex uses the "Singing Mountain" song that was featured on the original Chrono Trigger soundtrack. These new dungeons met with mixed reviews; GameSpot called them "frustrating" and "repetitive", while IGN noted that "the extra quests in the game connect extremely well." It was a nominee for "Best RPG for the Nintendo DS" in IGN's 2008 video game awards. The Nintendo DS version of Chrono Trigger was the 22nd best-selling game of 2008 in Japan.
Se solo avessi percepito (e letto) per tempo (le tue prime considerazioni erano agli antipodi rispetto all'attuale gesto finale...) i tuoi definitivi intenti di sicuro ti avrei fermato, o meglio, avrei provato a farti ragionare il più possibile sulla faccenda...
Ad ogni modo, se per te questo "infimo oggetto" rappresenta comunque un "valido cimelio" da annoverare nella tua collezione, sei liberissimo ovviamente di agire come meglio credi, considerando solo quello che ritieni più idoneo ed opportuno per le tue esigenze...
Però, promettimi (promettici...) almeno che quando arriverai a giocarlo seriamente (a quanto pare lo stesso dovrebbe addirittura risultare come il tuo primo [J]Rpg in assoluto... quindi "un'iniziazione" delicata e di tutto rispetto) eviterai il più possibile "quell'ibrido senza senso" che ancora oggi mi chiedo come possa arrivare ad accumulare così tanta "considerazione e valore"...
Perdonami ma, per una serie (maree) di validi motivi, resto dell'idea che la "cacca" per quanto "rara e prestigiosa" resta pur sempre e sostanzialmente "cacca"...
Quella "vintage" poi "puzza ancor di più" e non serve neppure come concime per provare a migliorare il proprio prato in stile inglese
Fidati...